writing
4. 6. 2012
Doplňte spojky z rámečku do vět:
however, moreover, finally, so, on the one hand - on the other hand, firstly, but, because, secondly, and, although, too, both, for example, until
|
1. This is one solution to the problem.________, there are others.
2. She walked home by herself, __________ she knew it was dangerous.
3. The aim of this activity is _________to have fun, and __________to keep fit.
4. The food was good _________ very expensive.
5. The whole report is badly written.________, it's inaccurate.
6. We were together nearly every day ______we left school twelve years later.
7. Kate and Meg are very similar. They ______like dancing and they love cats.
8. There’s so much to do at the weekend. __________, you can go skiing or skating.
9. I was tired _________I went to bed.
10. __________, I’d like more money, but, I don’t want to work.
11. I’m calling __________I need to ask you something.
12. I know Jason, do you know him____?
13. We were tired __________hungry.
14. _________, I’d like to thank everyone for coming.
Kamarádka z Anglie tě požádala o radu v souvislosti s její budoucí dovolenou na Slovensku. Napiš jí dopis v rozsahu 120-150 slov, ve kterém:
- Sdělíš důvod, proč jí píšeš
- Poradíš jí 2 místa vhodná k návštěvě
- Zdůvodníš, proč
- Poradíš jí, co si má nabalit a proč
- Popřeješ jí, aby se jí dovolená líbila
1. Napište dvě zajímavá místa v ČR: 1. _________ 2. _________
2. Napište o každém místě 3 přídavná jména (nesmí se opakovat, nepište nice, crazy):
1. a. _________ b. _________ c. _________
2. a. _________ b. _________ c. _________
3. Ke každému z přídavných jmen ze 2. Cvičení vymyslete rozvíjející člen (big –very big)
4. Napište pět věcí, o kterých si myslíte, že jsou nezbytné k přežití v ČR.
a. _________ b. _________ c. _________ d. __________ e. __________
5. Ke každé z věcí ze čtvrtého cvičení napište, proč je to důležité:
a.
b.
c.
d.
e.
6. Které časy byste mohli použít.
7. Pište podle instrukcí v tabulce, do řádku napište 8, max. 10 slov.
proč píšete?
|
Dear Lucy,
|
|
|
|
napište 1 úvodní větu a vyjmenujte dvě místa vhodná k návštěvě (cv. 1)
|
|
|
|
|
Popište první místo, napište , proč je pěkné, použijte přídavná jména ze cvičení 2 a 3
|
|
|
|
|
Popište druhé místo, napište, proč je pěkné, použijte přídavná jména ze cvičení 2 a 3
|
|
|
|
|
Vyjmenujte věci ze cv. 4 a napište PROČ si je má vzít s sebou.
|
|
|
|
|
Popřejte šťastnou cestu a rozlučte se
|
|
Přečtěte si text znovu.
1. Podtrhněte spojky (slova z úvodního cvičení), máte jich aspoň šest? (Každou jinou, ne jen and/or)
2. Začíná každá věta podmětem (kdo) a je na druhém místě sloveso?
3. Máte použito více časů? Minulý pro minulost, přítomný pro přítomnost?