Jdi na obsah Jdi na menu
 


writing

4. 6. 2012

 

Doplňte spojky z rámečku do vět:

 

however, moreover, finally, so, on the one hand - on the other hand, firstly, but, because, secondly, and, although, too, both, for example, until
 
1.      This is one solution to the problem.________, there are others.
2.      She walked home by herself, __________ she knew it was dangerous.
3.      The aim of this activity is _________to have fun, and __________to keep fit.
4.      The food was good _________ very expensive.
5.      The whole report is badly written.________, it's inaccurate.
6.      We were together nearly every day ______we left school twelve years later.
7.      Kate and Meg are very similar. They ______like dancing and they love cats.
8.      There’s so much to do at the weekend. __________, you can go skiing or skating.
9.      I was tired _________I went to bed.
10. __________, I’d like more money, but, I don’t want to work.
11. I’m calling __________I need to ask you something.
12. I know Jason, do you know him____?
13. We were tired __________hungry.
14. _________, I’d like to thank everyone for coming.
 
 
 
Kamarádka z Anglie tě požádala o radu v souvislosti s její budoucí dovolenou na Slovensku. Napiš jí dopis v rozsahu 120-150 slov, ve kterém:
-          Sdělíš důvod, proč jí píšeš
-          Poradíš jí 2 místa vhodná k návštěvě
-          Zdůvodníš, proč
-          Poradíš jí, co si má nabalit a proč
-          Popřeješ jí, aby se jí dovolená líbila
 
1.      Napište dvě zajímavá místa v ČR: 1. _________     2. _________
2.      Napište o každém místě 3 přídavná jména (nesmí se opakovat, nepište nice, crazy):
1.      a. _________ b. _________ c. _________
2.      a. _________ b. _________ c. _________
3.        Ke každému z přídavných jmen ze 2. Cvičení vymyslete rozvíjející člen (big –very big)
4.        Napište pět věcí, o kterých si myslíte, že jsou nezbytné k přežití v ČR.
a. _________ b. _________ c. _________ d. __________ e. __________
5.    Ke každé z věcí ze čtvrtého cvičení napište, proč je to důležité:
                   a.
                   b.
                   c.
                   d.
                   e.
6. Které časy byste mohli použít.
7. Pište podle instrukcí v tabulce, do řádku napište 8, max. 10 slov.
 
 
  

 

proč píšete?
 
Dear Lucy,
 
 
 
 
 

 

napište 1 úvodní větu a vyjmenujte dvě místa vhodná k návštěvě (cv. 1)
 
 
 
 
 
 
 

 

Popište první místo, napište , proč je pěkné, použijte přídavná jména ze cvičení 2 a 3
 
 
 
 
 
 
 

 

Popište druhé místo, napište, proč je pěkné, použijte přídavná jména ze cvičení 2 a 3
 
 
 
 
 
 
 

 

Vyjmenujte věci ze  cv. 4 a napište PROČ si je má vzít s sebou.
 
 
 
 
 
 
 

 

Popřejte šťastnou cestu a rozlučte se
 
 
 
Přečtěte si text znovu.
1. Podtrhněte spojky (slova z úvodního cvičení), máte jich aspoň šest? (Každou jinou, ne jen and/or)
2. Začíná každá věta podmětem (kdo) a je na druhém místě sloveso?
3. Máte použito více časů? Minulý pro minulost, přítomný pro přítomnost?